כיצד תוכנית נרקונון ® מטפלת בדחף לסם תוך כדי חינוך לגמילה מסמים ואלכוהול?
התשוקה לסמים, מבחינה פיזית, המושפעת מגורמים סביבתיים היא אחת מהסיבות הראשונות לכך שאדם שנגמל עלול לחזור ולצרוך סמים. ברוב המקרים, לאחר מספר ימים או שבועות לא ניתן למצוא עקבות לסמים בשתן או בדם. בכל אופן חלקיקי סמים מצטברים ברקמות השומן בגוף והם עלולים להישאר שם למשך שנים גם לאחר שהאדם נגמל מהם. בסיטואציות מסוימות, חלקיקים אלו עלולים להשתחרר אל זרם הדם ולגרום להופעת סימפטומים פיזיים של תשוקה לסמים.

שיקום אמיתי מהתמכרות משמעותו שלאדם אין יותר תוית של

"מכור" או "אלכוהוליסט".

משמעותו היא שאינך סובל יותר  מ"מחלת ההתמכרות"

ומסוגל ללמוד להתמודד בהצלחה עם בעיות האלכוהול והסמים.

אנו מלמדים את  הסטודנטים שלנו לנקות את עצמם  מחיים שלמים מלאים בשימוש בחומרים רעילים וליצור חיים חדשים עם מטרות, כיוון ושלמות אישית תוך כדי כך שהם חיים ללא סמים.

התוכנית המיוחדת שלנו המטפלת ברמה הקוגניטיבית ההתנהגותית מביאה להצלחות של כ-76% שיקום מהתמכרות כבר למעלה מ-50 שנים ברחבי העולם.

תוכנית גמילה מסמים

התוכנית של נרקונון  לגמילה מסמים ואלכוהול אינה מבוססת על מודל  הקובע שהתמכרות היא מחלה, מודל הנוטע את האמונה  שאדם יהיה מכור לנצח, שמחלתו אינה ניתנת לריפוי.

שורשי הפילוסופיה של  התוכנית שלנו נעוצים בחינוך ולמידת היכולות לאתר ולעמת את הסיבות השונות ודפוסי ההתנהגות  הקשורים להתמכרות של האדם. כשאדם מתחיל את התוכנית הוא מגיע כמכור ואלכוהוליסט אך במהלך הדרך שהוא עובר בתוכנית שלו הוא הופך להיות סטודנט הלומד כלים וכישורים לחיים, וממשיך בחייו כשהוא משוקם באמת מהתמכרותו לסמים.

התוכנית היא מיוחדת במינה ומורכבת משלבים רבים ויחודיים. המטופלים משיגים שיקום מלא מהתמכרויותיהם באמצעות התוכנית המיוחדת של ניקוי הגוף והקורסים לשיפור מיומנויות החיים.

תוכנית הטיהור לחיים חדשים מסלקת את הצורך הפיזי לסמים ואלכוהול המתעוררים מחדש גם לאחר זמן רב וזאת בגלל שאריות של חלקיקי סם ה"תקועים" בגוף.

מיד לאחר שתוצאה זו מושגת הם מוכנים להתמקד בקורסים  לשיפור מיומנויות חיים ועובדים על מנת לרכוש התנהגות מודעת הנחוצה לעתיד מאושר נקי מסמים. התוכנית לחינוך לגמילה מסמים ואלכוהול בנרקונון, בנויה ממערכת צעדים במטרה לאפשר השגת תוצאות טובות ביותר לחופש מושלם ויציב  מסמים ואלכוהול לתמיד.

 הסופר וההומניטר האמריקאי ל. רון האברד היה המייסד של התוכנית לטיהור מרעלים לחיים חדשים. תוכנית זו משמשת על מנת לעזור לאנשים המצטרפים לתוכנית נרקונון, ללמוד כיצד לטפל באספקטים השונים של ההתמכרות לסמים ואלכוהול.

השלב הראשון: היפטרות מההרס

לפני שניתן יהיה ללמד אותו את כישורי החיים להם הוא זקוק, עליו לצאת מתוך הערפול והעמימות בהם הוא שרוי בעקבות השימוש באלכוהול וסמים.

תיקון זה מתבצע בנרקונון באגף לחינוך לגמילה הפיזית,  שם כל אחד מקבל תוספי תזונה המחזקים את הגוף ומחזירים לו את המשאבים שהסמים והאלכוהול כילו.
הסימנים לשינוי לטובה מבוקרים באופן תמידי והמדריכים המקצועיים קשובים לתחושותיו של האדם ולמצבו.
הרעיון של שיכוך סימפטומי הגמילה ללא שימוש בתרופות או סמים חלופיים מאפשרים לאדם להתחיל את התוכנית כשהוא חש אופטימי לגבי ההזדמנות הטמונה בהצלחה.
במשך שעות היום, הצוות  מלווה את האדם, תומך בו, נותן לו "סיועים" עדינים המסייעים להרגעת הגוף והמחשבה.
המדריך הצמוד מטייל עם האדם מסביב ומידי פעם מתרגל איתו מספר תרגילי תקשורת בסיסיים המביאים אותו למצב בו הוא מסוגל לשלוט בפעולותיו.
בעבר, תוך כדי שימוש בסמים, אדם זה ויתר על יכולת השליטה שלו והעביר אותה לסמים, הם שלטו בו, ועכשיו הגיע הזמן להחזיר לעצמו את השליטה.

הפעולה הבאה היא תירגול נרחב יותר של מיומנויות תקשורת. על מנת להצליח  אדם חייב להיות בשליטה, להיות מסוגל לשבת בשקט וללמוד ואף לחיות באינטגרציה עם אחרים. מיומנויות פשוטות אלו יש לפתח באנשים אלו שחוו כל כך הרבה טראומות.

בנקודה זו האדם מוכן לתהליך העמוק של ניקוי הגוף מרעלים המבוסס על ישיבה בסאונה.
תוכנית זו משלבת ישיבה בסאונה בחום נמוך עד בינוני, פעילות גופנית לא מאומצת מדי ומשטר תזונתי בריא המספק גם תוספי מזון במינון מדוייק. צירוף זה הינו בשימוש במאות אלפי מקרים ומטרתו, לשטוף החוצה מתוך הגוף את שאריות הרעלים שנותרו ברקמות השומן לאחר שימוש בסמים ובאלכוהול.
כשרעלים אלו נשטפים מתוך הגוף, אין להם השפעה על האדם. אנשים שסיימו צעד זה מדווחים על כך שהם יותר אנרגטיים, בהירים יותר וצלולים במחשבה.
ברוב המקרים הם מדווחים על כך שהדחף הבלתי נשלט להשתמש בסמים, נעלם אף הוא.

שלב שני: שיפור ושיקום הקליטות החושיות ושיקום יכולות.
לפני שהאדם יוכל לתקן את העוול שגרם לאחרים, עליו להחזיר לעצמו את היכולת לקלוט ביתר בהירות את סביבתו, שעד כה, עקב השימוש בסמים, נראתה לו עמומה ומטושטשת.
הוא אינו מסוגל לשלוט בפעולות שלהו עצמו, הוא אינו יכול לשלוט בגופו. הוא השתמש בסמים לפני שידע והבין מה קורה.

יש לנתץ דחפים בלתי נשלטים אלו על מנת שלאדם תהייה הזדמנות להישאר פיכח וללא סמים.
באמצעות תירגול נוסף של מיומנויות תקשורת האדם משתנה לטובה, מבחין במה שנמצא סביבו ושולט במחשבותיו ובתקשורת שלו עם אחרים. הוא מסוגל לעבוד עם אדם אחר על סידרה חדשנית של תרגילים שמטרתה להביא אותם לזמן הווה הרחק מאירועי העבר המכאיבים.

בתחילה אדם אחד עוזר לחברו ולאחר מכן החבר עוזר לו. בדרך זו כל אחד מהם לוקח אחריות על חברו הזקוק אף הוא לשיקום – זהו צעד גדול מאד קדימה עבור אדם שהיה מכור שבועות ספורים קודם לכן.

השלב השלישי: כישורי חיים בפעולה
זהו הישג גדול להגיע לרגע בו האדם לומד כישורי חיים, ורגע גדול אף יותר היכולת להשתמש בכל מה שהוא לומד, באופן מיידי, במטרה לנקות את העבר. בשלב זה של התוכנית, האדם יתחיל לפתח את היכולת לפתור בעיות ולקבל החלטות, יכולות הנדרשות על מנת להישאר פיכח וללא סמים.
בזמן שהוא עובר דרך שלב זה, הוא ישתמש בכישורים אלו בעולם האמיתי ויתחיל להכניס סדר בחיים, שכאדם משוקם הוא אמור לשוב ולחיות אותם.

עליו ללמוד לשקם יחסים שנהרסו בעבר.

עליו ללמוד להתבונן בנוחות בחוסר היושר מצידו, בעבר, ולתקן זאת באמצעות היכולת הנרכשת של להיות ישר וכן. הוא לומד לשקם ולהשיב לעצמו את היכולת של שלמות והגינות אישית. זהו השלב בו כל אדם לומד כיצד לחיות חיים יצרניים, מלאי עניין ועבודה ללא צורך להשתמש בסמים. הוא לומד שהחיים ללא כישורים אלו, הם שהביאו למעשה לנזק שנגרם לו ולאחרים בעבר, וכיצד הוא מסוגל לקחת אחריות ולתקן אותו ואף למנוע את הנזק בעתיד.

זהו הרגע שהאדם הנמצא בתהליך שיקום חווה תחושת הקלה מאשמה המלווה אותו ושהפכה לנטל כבד מאד עבורו. יחסים עם בני המשפחה משוקמים אף הם והוא מוצא דרך לפצות אותם, את חבריו ואף את הקהילה, בעבור המעשים השגויים והרעים שעשה בעבר.

מה שמתגלה בשלב זה הוא אדם פרודוקטיבי – יצרני, ראוי לאמון שניתן לסמוך עליו, זהו למעשה האדם שבני המשפחה הכירו בעבר לפני שהתחיל את השימוש בסמים ובאלכוהול. בזמן שהוא משתחרר ויוצא מתוך הערפל של הסמים, שוטף ומשחרר מתוכו את כל אותן שאריות הרעלים ומשיג אחריות מחודשת, האדם ובני משפחתו יכולים להתאחד מחדש. עבור שלושה מתוך ארבעה אנשים שעברו תוכנית זו בנרקונון, אלו התוצאות המושגות. זוהי תוכנית שלימה ומושלמת שיש בה הגיון רב.

Call Now Buttonלהתיעצות חייג דילוג לתוכן